23 September 2009

Perjuangan Akan DIteruskan

Salam kawan2 yang dikasihi Allah. Semoga kamu semua dalam keadaan yang happy gitu loh walaupun ramadhan sudah babai. Semoga Allah membagi nanti peluang bagi ramadhan tahun 1431 nanti.

So, iblis dan kuncu2 udah kana lapaskan balik and cobaan yang paling berat datang semula pasalnya kalau masa bulan ramadhan, yang menyuruh tani buat inda baik nafsu tane saja ani, geng2 yang lama datang semula. I guess masa dorang kana ikat atu, dorang memikirkan taktik baru, cemana kan menyesatkan tane semua.

Tani PUN, mesti jua prepare diri tani untuk menghadapi semua cobaan dari dapan belakang, kiri kanan, dan atas TAPI dari bawah inda ya brani pasal iblis inda brani coba dari bawah sal di bawah ialah tempat tani sujud, ingat kamu kan masa ia kana suruh tunduk oleh Allah kepada bapa segala bapa, yakni Nabi Adam a.s. mana ya mau.

SO, what makes u think ia akan mengaga tani dari bawah. Yang ceta pasal juon atu talur tu pasalnya adakah antu meniarap, overlah! kalau ular banar kali macam anaconda kah..hah hah. Anyways, so yeah, hopefully semua yang membaca blog yg sekadar ani sudah memantapkan diri masa bulan ramadhan itu.

Tapinya, bukan semua dpt memantapkan diri masa bulan ramadhan, ada jua yang teGUGUR pasal udah masuk bulan syawal..macam waaaaaaaaaaaa, nyam nyam ngap ngap paddlepop, rendang ada, satey ada, lontong ada..macam2 ada and semua FREEEE.yay!

So, for now, tip yang penting ialah bagi siapa yg rasanya dpt buat untuk menguatkan diri selepas bulan yang lebih baik daripada 1000 bulan ialah bangun malam untuk solat at least dua raka'at and bukannya untuk bekamih saja pasal kata nabi, amat rugi orang yang tebangun malam tapi inda ya solat dua raka'at..

So, kalau kamu inda tebangun pun kamu cuba untuk memikirkan cara kamu mati nanti, ataupun kamu cuba untuk memikirkan satu saat cemana nasib kamu di akhirat nanti and hopefully udah kamu dapat FEEL ataupun "masuk gear", kamu sudah ada kemahuan untuk mengabdikan diri kamu walaupun dua raka'at kepada yang MAHA KUASA.

Allah Maha Besar, Segala Keagungan, Keindahan, Kesepurnaa dan Kekayaan hanyalah untukMu Wahai Tuhan.

Eid Mubarak!
Tapau

Tiada ulasan: