03 Februari 2009

Mimpi

Dari mana jua abiskita berada, ku ucapkan Assalamu’alaikum dan salam sayang dari ku kepadamu semua. Ku harap, apa yang ku tulis so far dapat mengajar kamu sedikit sebanyak pasal cemana mengatasi sesuatu. Ingat saja prinsip ani, setiap masalah atu ada jalan keluar atauapun solusinya. Iya iya! The only thing yang kamu inda dapat solve ialah mati. Ironically (atau Yang calinya), ada urang fikir mati atu jalan penyelesaian, inda dorang tau kah, kalau dorang bunuh diri atu, banarnya lebih padih seksanya dlm kubur..kesian kesian. Tapi kan aku malas ceta sal mati dulu pasal karang bnyk urang nangis, aku mau kamu mantap dulu sebelum aku ceta pasal mati ani k. Peech.

Seperti biasa, ari yang berbahagia ani, aku kan mengupas satu topik bagi sangat baik untuk tani perhatikan. Kali ani aku inda mengeja perkataan ani dalam bahasa arab pasal aku pun inda tau cana ejaannya. Kalau kamu tau, bagus udah tu, turunkan tia ilmu atu kepada yang beguna terutama sekali arah urang2 yang tinggal di ulu atu..kadang2 kesian jua dorang atu ah. Inda ku dapat imagine hidup tanpa letrik sama aakon. Nyamuk lagi betebaran tu. Eh, selalu jua aku ani sidetracking ah..afwan (ertinya sorry or buleh jua sama-sama).

Jadi hari ani tani kan mempersoalan tentang M.I.M.P.I. Bagiku, mimpi atu satu nikmat yang Allah bagi and bagi dorang yang selalu imagine kaya atu, hanya dalam mimpi tah kamu dpt buat catu. Brgkali aku bukan sorang dalam hal ani, kadang2 tani mimpi yang bukan2 jua pasal menurut saintis yang membuat research pasal mimpi, dorang ckp mimpi ani sesuatu yang tani unconsiously fikirkan. Malas ku elaborate sal aku pun bukannya doktor tuan.

Mimpi ani kadang2 baik kadang2 buruk. And pernah ku baca dalam sebuah buku bertitle “Tafsiran 1001 mimpi” catulah lebih kurang. Jadi dlm intro atu, ia ada getau mimpi yang baik ani datang dari Allah and mimpi yang kurang baik, datang dari iblis. Prasanku, ada hadisnya ni yang membagitau pasal mimpi ani. Pasal apa ku bali buku atu? Pasal anu lah, aku mau tau apa maksud mimpi ku tau, kamu inda kian?

Kotauapa? Ada tiga cara nabi menerima wahyu dan salah satu cara nabi tani terima wahyu ialah melalui mimpi. Interesting kan, dah nganku! Napa ku cakap pasal mimpi taus taus ani kan? Kalau kamu kan tau, bek tah kamu dangar dulu apa yang kawan2ku yang ku buat2 di bawah ani, mari saksikan...*drum roll* screen test two take one!

Ajis: Mal, ko tau apa?

Mali: inda tau, apa?

Ajis: Sebelum ku getau kau, janji ko inda getau siapa2 ah..(tekidum kidum)

Mali: Eh brijap jua ko ani, atu pun kan janji2 kah? Napa ko kyen? Ada ko ngacau laki uarng kah?

Ajis: Eh ko ani, lain tia pulang, ko pikir aku ani suka kaum sejenis ku kah!? Anu bah..aku dmlm ada mimpi..

Mali: Mimpi!? Mimpi apa? aku pun ada mimpi jua di malam

Ajis: Pasal mimpimu atu nantitah ko ceta, ko dangar dulu mimpiku ani

Mali: Bah! bah! Manja jua ko ani eh.

Ajis: Dmlm bah, aku ani mimpi ganjil.

Mali: Mimpi ganjil!? Maksudnya..?

Ajis: Macam masa atu ku liat sekeliling ku ani merah saja semua macam darah jua kala nya atu. Udah ku liat sekeliling ku ani, rupanya yang mengelilingku ani kawan2ku bah.

Mali: aiyooo..aku ada kah?

Ajis: inda plang ku ingat, semua atu samar2 bah..mcm ceta twilight zone

Mali: sekali?

Ajis: Sekali, semua badan dorang ani macam hancur lah macam kana bakar uleh api yang terlalu panas...

Mali: Aiyooo..sekali?

Ajis: Sekalinya, dorang ani macam minta tulung arahku..tapi yang herannya aku inda dpt mendangar suara dorang ani..macam bisdia atu inda kedengaran bah atau aku kali yang tuli and sambil atu tangan dorang macam stail zombie atu..macam kan mencakar-cakar..

Mali: brijap jua ah..jaupalis

Ajis: etah, tapi kotauap, ada satu yang ku heran..

Mali: Apa!?

Ajis: Aku ingat, badanku masa atu macam bersih bah tapi rasa takut atu ada plang

Mali: maksudmu, ko inda bedarah kah badanmu?

Ajis: Au, inda. Etah lapas atu tebangun tah ku..bepaluh nyamu daei (dahi) ku..

Mali: Apa prasanmu lapas atu?

Ajis: ntah takut lah and ku rasa ada message behing mimpi ku atu bah..

Mali: kali jua ah..

So, apa yang dapat kamu pelajari daripada dialog di atas tadi? Bayangkan saja, diri kamu dalam badan c ajis atu, grenti kamu teclick sesuatu bah but selalunya kalau kamu inda fikirkan, lupa tuh mimpi atu. Aku inda tau pasal kamu tapi aku pernah mimpi lebih kurang cam di atas. Selalunya mimpi cemani yang ku perhatikan dan yang ku pernah dangar membuat urang atu befikir dan campur takut.

Kalau sekiranya aku ada ilmu untuk menginterpret mimpi, ku getau sudah secara terperinci tapi disebabkan pelajaranku bukan tahap professor dalam bidang ani, indatah ku dapat perpanjang lagi. Tapi i’ll let u in into a lil secret. Urang yang mimpi cemani selalunya, Allah is telling you that your friends can drag you kepada sesuatu yang buleh menyebabkan kamu dibakar nanti. Kalau kamu liat, c ajis atu, kira seseorang yang diberikan hidayah oleh Allah untuk berubah. Kadang2 mimpi ani balik2 (recurring dream) atu and you will notice mimpi atu branti sudah tani insap. Pasal apa ku cakap cani, pasal aku kenal in real life urang yang pernah berubah attitudenya dari mimpi.

Baru ku hingat, kamu pernah mendangar kali pasal stewardess yang krajanya main saja dengan laki2 sampai tahap inda ku tau apa jadinya. Tapi yang penting, ia dapat mimpi yang teruk habis lah..ia kana seksa dengan bermacam cara. Anunya tia kana cucuk dengan basi panas, badannya hancur, rambutnya apa lagi. Lapas atu, berubah jua ya. Inda plang ku tau banar atu inda tapi aku pernah dangar, yang baik atu ambil sama yang buang atu, lupakan chia.

Tapi kan, kalau kan berubah ani ada jua caranya pasal kalau tani liat mimpi di atas atu, bukannya tani cakap saja yang tani mau berubah tapi tani mesti ubah banar2, bukan hangat2 taei ayam. Awal2 banar2 kan main rollerblade ataupun tenis, sekali sudah atu, muha pun inda nampak. Berubah is satu yang payah pulang bana tapi kan sampai bilatah tani kan jadi bapa ayam ataupun menjual barang2 yang haram sedangkan apa yang menunggu tani di syurga atu lebih baik ganya kebanyakan tani na tau.

Aku kan share dikit jua sal bidadari since kebanyakan daripada tani ani gilakan bini2 lawa. Opps..maksudnya jua bini2 yang gila rah laki2 hensem belaka. Di syurga nanti, mengikut hadis nabi, kalau kamu meliat bidadari atu, kulit atu atu halus banar sampai dlm kamu liat isinya. HUH! Tekajut kamu kah? And grenti ada uwang ckp brigal (i) jua. Cemani wang dan dayang. Kamu pernah ke pantai? Kalau pernah bagus lau inda tahniah saja. Masa kamu mandi dalam swimming pool atau sungai ataupun pantai, mana yang kamu suka? air yang jernih atau air yang kabut? Kalau kamu cakap air kabut eritnya kamu atu lebih baik bekabung dengan kerbau..hahah

Most of us would probably say air jernih. Pasal tau tani apa bawahnya atu bah. Cematu jua halnya dengan kejernihan kulit bidadari tadi atu..jadi kalau kamu mau bini2 yang lebih hot daripada pelakon indon atu, bek tah kamu ubah cara sal karang pigang bidadari* pun inda dapat, apa lagi mencium baunya. Sia sia pun..

Baca Jangan Inda Baca.

Ps: kalo ada yang salah betulkan ya mas/mbak. *Sorry girls, aku inda tau word bidadari untuk laki2..aww. bidalaki kot!

Tiada ulasan: