26 Disember 2009

Kupling

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Bijaksana. Tani bertawakkal kepada Tuhan pasal Dia lah sebaik-baik pelindung daripada kejahilan, kemaksiatan, keaiban, kehinaan, keburukan dan ketidakadilan.

Kawan2 yang dikasihi, aku sama kamu muak sudah balik2 mendangar dan membaca yang couple ani HARAM dalam islam. Ustaz2 pun bnyk ckp inda bulih tapi masiiihhhhh jua urang bekapal kapal. Pasal apa?

Pasal dorang inda takut apa yang akan terjadi di kemudian hari? Muungkin! Atau dorang rasa dorang kuat sudah kan menahan seksa Allah menimpa rah dorang? Ummm, kuat sudah tu ah. Atau dorang yang coupling ani mungkin mengHINA Allah secara TERBUKA!?

Banar jua kan tu? Orang yang melakukan maksiat dapan2 orang ramai seperti pigang tangan dapan orang tua, membawa bf or gf ke rumah, konon kan meliatkan bakal laki/suami, mesra dengan bf or gf dalam keta sambil gusuk tangan or mengurut badan dan membiarkan kuple2 ani liat movie sama2 while bapanya menjadi urang alim di masjid sama mamanya biarkan tia shopping saja.

IS SOMETHING WRONG THE PICTURE? Ada nada? who cares?

Kawan2, islam adalah agama kemasyarakatan dan B U K A N agama individu. Sudah masuk masjid, baca yaasin, baca tahlil, betasbih, betahmid tapi sudah keluar masjid, lapas seluar, on seluar pindik, on lagu emu, on lagi black death metal, call or sms gf ckp "i miss you".

Islam bukan agama yang melahirkan rahib ataupun ahli ibadah! Kalau cematu siapatah kan yang memberitau urang2 yang buak kupling2 ani yang kupling atu nada dalam islam. Kalau kamu kan tau, coupling ani lebih menyerlah di negara2 asian sampai satu tahap urang islam yang datang dari negara lain HAIRAN.

Pasalnya dorang ani tau yang mengadakan hubungan sebelum kahwin atu mana ada. Mungkint ani luan teTIPU dengan media massa. Liat saja ceta KOREA, ATAU JEPANG, dorang ani macam memasukkan ciri2 yang bukan islamic pasal dorang ani kebanyakannya ATHEIST.

Nada kepercayaan. Dorang pun apa lagi, antam sana antam sini, rayu sana rayu sini, urat sana urat sini sampai urang MELAYU pun DANG KI kan IKUT CARA dorang.

INDA KAMU TAU KAH? Musuh2 islam akan sentiasa mencari jalan untuk menJAUHKAN tani daripada Allah. Ahhh etah tu kamu nah, kecik2 tak nak mampus, dan beso menyusahkan orang sekeliling.

Disebabkan coupling ani, semakin banyak penyakit social terjadi, lepak2, kurang hajar arah urang lebih tua, mabuk2, makan daging babi+anjing, inda hormat arah ibu bapa, bedadah, isap gam, isap weed, hantu malam, tinggal solat, sikap malasku ingau, pemugut yang datang dari stress kana tinggalkan gf, sampai tumbuk kaca dalam jamban, tandang pintu, buang sama merata-rata dan banyak lagi.

Bukan saja atu, disebabkan urang bekapel, yang paling teruk negara jadi inda berkat, keadaan jadi inda menantu, rezki inda turun tapi bala melimpah ruah sampai satu tahap banjir dirasakan kepada beberapa tempat di negara ani.

Ada urang cakap, "eh, nada proper sewage sistem, rumput tabal and so on" tapi dorang lupa agenda yang lebih besar ialah KUFUR kepada suruhan Allah, meNIADAKAN ALLAH dalam kehidupan yakni, malas kan apa yang Allah suruh and dekatkan diri dengan yang dilarangnya. Tebalik!

Kawan2 yang masih lagi berdua-dua dalam kreta, tempat2 sunyi, dalam bilik yang dikunci, di hotel2, di motel2, dalam utan, dalam kerita, dalam selimut, dalam cinema, arah tangga sunyi, arah jalan2 sunyi, dalam tangki dan di tempat2 yang kamu sangka nada urang. BALIK2 UDAH ku getau ALLAH NDA B U T A!

Sudahtah menghina Allah, inda kamu tau siapa Allah kah!? Yang menjadikan kamu daripada nada kepada ada, yang membagi kamu nikmat yang inda terkira banyaknya, kamu fikir kamu happy pasal ada gf atau bf!? etah yang silap tu yo, kamu inda tau kesudahan kamu and the sooner kamu insaf, atutah lebih baik bagi kamu, kenapa?

Pasalnya kamu dpt liat muka nabi, dpt bersua dengan Allah, dpt kamu cerita2 dengan sahabat2 nabi, isteri2 nabi, dapat berteduh di bawah pohon yang rendang masa di padang masyhar, hati pun senang, inda paning2 lalat, inda moody pagi2, tidur pun lena.

Tapi bukan sanang kan dapat semua atu, mesti USAHA, barutah dapat tapi kalau kamu kan majal jua kan bebf or gf, aku dengan penuh hormatnya mempersilakan tapi sebelum atu aku bagitau kamu kebaikan yang kamu dapat daripada beboyfren atau begirpren. Ianya adalah seperti berikut:

1) DUit kamu habis kan makan/liat movie saja HARI2!
2) Masa kamu terbuang
3) NYaman yang berkesudahan
4) Hati inda tentaram
5) BeURI terutama sekali yang gf or bf luar negeri. JADI TU!
6) Kana ucapkan
7) Brimalu
8) Dosa yang inda putus
9) Amalan inda kana terima
10)Inda ampit doa orang2 yang soleh
11)Sampit rezeki (kapih)
12)Seksa kubur menunggu
13)Paning2 pasal inda dpt lupakan gf or bf
14)Masuk wad gila
15)Bunuh diri
16)Kurang masa dengan siblings dan keluarga
17)Menyusahkan urang tua, au walaupun kraja udah
18)Menyebabkan urang tua tani jadi dayus (krg me explen)
19)Jadi geng setan, auuu walaupun solat
20)Dosa jadi mudah, mau buat maksiat lain lagi
21)KEsudahan yang mengerikan

Kamu pun tefikir barang2 ani tapi yang urang inda prasan, ada satu perkara yang perlu kamu tanya diri kamu. Apanah? Ehhh sabaar dulu. Persoalannya ialah..jeng jeng jeng

ADAKAH DORANG YANG BECOUPLE ANI TAU APA AKAN JADI DI KEMUDIAN HARI?

Of course not pasal sesuatu yang akan datang ani ataupun IN THE FUTURE, malas tani kan pikir pasal yang penting nikmat yang ada masa INI, sekarang, the word is NOW. Future2 tara main tapi kalau liat back to the future, baru ngam walaupun lagi inda logik.

Apakah efek2 coupling di kemudian hari? Ianya adalah seperti yang tertera di bawah:

[PERINGATAN: KALAU ADA YANG SUDAH KE SABUT AWAL2, MAKA, CROSS IT OUT AYTS]

1) Cerai

Kamu rasa apakah yang menyebabkan urang becarai? Adakah pasal ia inda kenyamanan lakinya or bininya? Mungkin. Adakah kerana laki2 or bininya bida? Mungkin. Adakah kerana sejarah berulang kembali? Mungkin. Adakah pasal ia mau isteri/suami yang lebih taqwa? Mungkin. Adakah kerana mengikut TREND? Mungkin jugak. Adakah kerana persekitaran yang menyebabkan dia menjadi begitu? Mungkin. Adakah kerana inda tahan dengan tabiat suami/isteri? Mungkin. Adakah kerana tertipu dengan JANJI2 MANIS JANJI MANIS suami/isteri? for life lah itulah inilah? Mungkin.

Adakah kerana ada laki2/bini2 gatal yang mengurat suami/isteri kamu? Mungkin. Adakah kerana keborengan udah dengan suami/isteri? Mungkin. Adakah kerana isteri inda rela dimadukan? Mungkin. Ngalih ku eh. Atu saja

TAPI adakah??? Menunjukkan statistik dan pengamatanku, masalah2 cerai ani timbul kerana KURANG IMAN dan KURANG PENGETAHUAN TENTANG AGAMA.

Cuba kamu imagine japs, banar tia kamu kawin dengan bf/gf kamu. Ok happy2 tapinya, kamu lupa satu benda ani, kamu pikir ia akan puas dengan kamu. Sudah ia merasa kamu, macam, mau jua ia kan mencuba urang lain, baru dpt compare. Astaghfirullah.

Dapat ada urang experimen awal, kalau nyaman, then i'll stick with her if not, then she'll just be my one night stand. Kenapa ani terjadi.

Ahh, glad u asked, balik jua arah iman. Kan nya nabi dikahwini seseorang itu di atas 4 perkara and baik ialah yang beriman.

Banar jua tu, lawa pun kalau ulah macam setan, mau kamu kan. Anak ditampar, dipijak, dibuang. Laki sendiri dihina, diucapkan, diherdik queen control. Apakan. SEMUA URANG lawa ani akan jadi tua. liat saja urang jipun yang kamu tegila-gilakan dulu, sekarang jadi apa? Laku? INda kan? Mana tia yang kamu gila-gilakan dulu?

Yang tinggal hanyalah sejarah yang akan ditayangkan oleh Allah nanti di hari akhir...TAPInya kan kamu, iman atu inda pandai tua, seolah-olah ia akan menjadi muda kalau sentiasa tani jaga. Kalau kulit muka apa!? sk2, olay? mustika ratu? DUI MAAA, nada ada tu yo, menyecah tah kamu 40 atau 25, nampak tah tua kamu tu.

INDA KAU HAIRAN, kalau urang2 atu banar2 mantap imannya, inda plang tani tau ah, nampak mudanya and becerah-cerah lagi, inda ya payah kan pakai alat solek dan bealis mata, paning saja bui sama membuang masa.

Cahaya atu somehow ADA WALAUPUN INDA DIpakai. Cemana ek? Nur yang diberikan oleh Allah ani susah kan jadi malap macam orang2 yang beriman ani kalau ia masuk ke dalam celah2 manusia, ia buleh menerangi kegelapan atu..

Tapi kalau tani, masuk tempat yang bercahaya jadi GELAP BILIK, pasal apa tu nah? Pasal maksiat yang tani buat.

Allah itu MAHA ADIL and ia akan balas sesuatu perkara sesuai dengan maksiat yang tani lakukan, bek tah kamu bedoa (kalau rasanya inda dapat diampunkan) agar maksiat kamu atu dibalas di dunia pasalnya, kalau neraka atu, cakap pun tara guna, once pijak sikit saja, MELATUP KEPALA! Kuat? silakan.

2) Anak yang kurang ajar. INda ikut cakap indung. Kana timbak uleh anak sendiri maksudnya, pernah kamu dangar "bapa cemani jua duluuu, tuuu gambar2 bapa sama babu ah, masa nikah, parut mama labu udah" Gamuk kan tu!? Padih. Banyak kali ah karang inda manusia2 yang memijak kepala urang tua, macam kana tagur bapa, dibalas, kana tagur babu, inda ucapkan. Konsep hidupnya, follow my rules then u'll be safe from my henious crimes. Apakan. Ani pun datang daripada benih (sperm dan ovum (lurus ka tu)) yang memang suka bermaksiat kepada Allah. Ahirnya, keturunan anitah yang akan "membaikkan" keadaan lagi pasal bapa mamanya sudah cematu, sambung terusssss

3) Persiadaan untuk suami/isteri yang dayus. Inda puas2 dengan apa yang ada. Kan mengawal keluarga/isteri sendiri pun inda pandai. Ahirnya, lelaki lain yang gatal masuk ke dalam kancah kehidupan dorang sampai ahirnya, bawa kes mahkamah, child custody? Duit beribu-ribu lemon keluar, masa terbuang and so on

Tapi apakan dayus ani, rasanya pernah jua ku buat tapi inda jua masuk2, bek plang masuk jamban tu, lagi sanang tapi jan lupa pakai selipar, takut ada najis. Apakan. Nya nabi sallahu'alaihi wassalam,

Tiga yang telah Allah haramkan baginya Syurga : orang yang ketagih arak, si penderhaka kepada ibu bapa dan Si Dayus yang membiarkan maksiat dilakukan oleh ahli keluarganya" ( Riwayat Ahmad )

Dari Ammar bin Yasir berkata, ia mendengar dari Rasulullah SAW berkata : " Tiga yang tidak memasuki syurga sampai bila-bila iaiatu Si DAYUS, si wanita yang menyerupai lelaki dan orang yang ketagih arak" lalu sahabat berkata : Wahai Rasulullah, kami telah faham erti orang yang ketagih arak, tetapi apakah itu DAYUS? , berkata nabi : "IAITU ORANG YANG TIDAK MEMPERDULIKAN SIAPA YANG MASUK BERTEMU DENGAN AHLINYA (ISTERI DAN ANAK-ANAKNYA) - ( Riwayat At-Tabrani)

Sorang sahabat pernah tanya, apakah dayus itu wahai Rasulullah? Jawab Nabi, seorang ( lelaki) yang membiarkan kejahatan ( zina, buka aurat, bergaul bebas ) dilakukan oleh ahlinya (isteri dan keluarganya)

WHICH PART OF THE SENTENCE YANG KAMU INDA PAHAM, getau aku so that aku buleh share nanti masa arah paltalk, VOTE PLEASE yeah.

Untuk menjawab persoalan yang diajukan uleh penyoal mengenai sanding2, jawapannya tah udah tu. In a perfect world (there isn't any), isteri adalah sepatutnya dijawah yakni, diliat, diperbuat dan dilayan oleh suaminya SAHAJA. Pullstop. PERIOD.

Isteri yang dikahwini atu sepatutnya di"imagine" uleh suaminya saja dan bukannya orang lain. Eh, inda jua nampak apa2, tutop aurat punnn.

Liat banar2 baju yang dipakai, urang sangka tutop aurat ani, rambut saja. Bah liat saja dnegara ani, mostly bini2 pakai tudong, alhamdulilaaahh tapi bawahnya, subahnallah dan astaghfirullah.

Nampak basar susu, nampak shape badan, nampak warna kulit, nampak strap bra, nampak pakai g-string, nampak bulu kaki, nampak pusat dan nampak kesliman bini2 atu. Kalau yang balum kawin, yang tekana (kana soal nanti dapan Allah ialah bapak diye) dan bagi bini2 yang udah kawin, yang tekana, suaminya.

Simple kian? Di akhirat nanti, ITS ALL ABOUT TAKING RESPONSIBILITY, taking heed of what you have been asked to look after.

Jadi, kalau AWAL2 UDAH tani kan meliatkan bini tani arah khalayak ramai yang masih muda dan ramping, indakan dayus sudah tu namanya, membiarkan bini tani kana liat2, kana ambil gambar, then ahirnya kana modify gambar isteri tani atu masuk internet NAKED. Siapa mau angkat tangan?

Sudah tah dayus ani inda masuk syurga, inda lagi nabi mengakun orang ani umatnya sedangkan syafa'at atu untuk umatnya. Padih jua tu. Arah siapa kamu minta tulung kalau amalan kamu atu inda cukup untuk masyuk syurga? Gf mu! Bf mu! Anak2 kamu yang menjauh sampai tangah malam!?

Mau kan KELUARGA SAKINAH, tapi awal2 sudah kamu racuni perhubungan atu, maukan mendapat anak yang soleh/hah, tapi kamu sendiri kawin dengan urang yang kamu dapat daripada chatting/fb/whatever.

Kalau banar2 mau keluarga yang happy ikut cara NABI, iatah jalan yang paling melatup tu, yakni, paling best pasal kalau bukan cara nabi, cara siapa tah? cara urang utan atau gorilla?

Sebelum atu aku bagi sikit tip yang insha Allah, buleh mengcross out kan nama bapa tani or suami tani daripada terjebak dalam ke lembah kehinaan.

1) luruskan niat - jan rasa tani ani alim udah, alim kamu, alim lagi kucing. Hendaklah tani belajar cemana untuk sincere dalam membuat kebaikan ataupun maukan kebaikan, biasakan bangun malam untuk qiyam, insha Allah, Allah akan memberikan kamu jalan keluar melalui hati.

2) Betobat (taubat) - nyasal apa yang kamu buat and be the best among the best of Allah's creation pasalnya sudah kamu dapat atu, sanang tah tu, semua cool semua dandy and everyone wants to in one way or another.

3) Know what you want - Udah kamu dapat luruskan niat (SETIAP SAAT)and taubat, tau kemana arah kan dituju, mau jalan kebatilan ataupun jalan kefasikan. Kalau mau kawin dengan isteri or suami yang soleh/takwa/ada iman (ehhhh inda payah yang handsome2, sahabat nabi julbaib kah namanya) nda jua hensem tapi buleh lagi dpt bini2 yang lawa dan BERIMAN. In fact, sebelum kamu minta ani, bersihkan dulu diri lagi brabis2 sampai iman atu sempurna, fb delete, frenster delete, msn delete ALL LAKI2, and so on sampai tani tinggalkan semua yang bukan berkenaan dengan diri tani dan tinggal semua yang inda brmanfa'at.

3) Luruskan lagi niat pasalnya setan dari kalangan jin and manusia atu akan sentiasa ngacau level iman kamu sampai suruhnya kamu balik semua ke jaman purba inda tau apa2. Periksa hati isi dengan zikirullah and sentiasa ingat mati

4) Istiqomah - Berterusan dalam beramal tapi bukan maksudnya kanu dok mesjid jer, inda tapi while kamu beramal atu mesti jua kamu getau kan kawan2 lain pasal perkara2 yang inda buleh dalam islam atu, ingat, islam bukan ugama siuk sendiri, islam bangkit sesuai dengan tingkahlaku masyarakatnya.

5) Bergaul dengan urang yang baik2 belaka. Urang kafir ada jua baik, kan? Adaa tapi kebajikan yang dorang buat atu dibalas tarus tapi yang me maksudkan ialah tani bekawan dengan orang yang beriman, (tinggi randah) that dont matter yang penting, nampak macam baik urang ani. Pasal apa? KArang kana ucap gay ku? Bekawan dengan laki2? Ey, ru saying sahabat2 dulu gay? Dorang lepak dengan lelaki2 saja, nada becampur-campur dengan bini2. Ubah tia, kalau dapat jangantah mengadd laki2 (if ur a girl) or bini2( if ur a boy) pasalnya mengelak atu lebih baik daripada terjadi sesuatu perkara yang inda diingini macam dari jari turun ke hati udah hati mau tia kan becakap, ahirnya buka baju. Elak daripada pergaulan bebas bek di internet kah ya, or secara bersemuka or apalagi betipun (auuu walaupun bestfren) kecuali jika ada PEPERLUAN.

Kalau begaul dengan orang2 baik/beriman ani jua, tani inda akan mudah gugur yakni, balik semula kejalan kefasikan/kekufuran/kekafiran/kemunafikan pasalnya ada saja urang kan menagur tani tu insha Allah, jan spend time sorang2 dalam bilik pasal setan ani nyamu, kalau ia kan mengasut nda betempat.

6) Tambah ilmu agama kalau mau selamat dunia akhirat. Pasal kalau dari awal atu, liat cemana tani pasang niat, uu sooleeee...uuu sooliiii, gah! Mesti dengan ilmu, niat adalah gerak hati, inda payah dilaung-laungkan, cool saja. Tapi even before that tani mau blajar apa tani niatkan atu, kan tobat ada cara, kan bekawan ada CARAnya dan untuk memimang atapun merisik seseorang yang tani suka ani pun caranya mengikut islam.

Aku share sikit lah, siti khadijah tepakai kan nabi Muhammad pasalnya nabi ani mantap brabis lah, jujur amanah, boleh dipercayai, bertakwa, dsb sampai khadijah pun tertarik. Masa atu nabi kaja dengan Khadijah. Lepas atu, khadijah pun menghantar wali kepada rumah nabi and bagitau yang khadijah ani berkeinginan untuk kawin dengan nabi, nabi pun cakap ok, then dorang pun kawin.

See how CLEAN that was. Short and simple, inda paning2, awal2 sudah bersih, zuriat pun inda diefek uleh dosa and noda. Berkat dan rahmat pun turun. Atu untuk bini2.

Kalau lelaki cematu jua, tani minat seseorang yang beriman, auuu mesti yang beriman kalau kan membangunkan ummah ani, tani kan mau orang2 yang membangunkan islam ani urang yang bertakwa? Inda kan?. So tani aga parentsnya ataupun hantar wakil ke rumah atu and bagitau hajat napa tani dsana, bisai2 lah, jan langgar2 saja, getaukah in advance melalui orang tengah (ani kana buat uleh urang coupling ni i think, i mean kamu liat cemana proses kalau di brunei). Di bawah.

1) Couple (selama 10 tahun)
2) Kawin tani yang
3) gf - bah hantar tah pasukan merisik ke rumah me
4) bf - ummm, bila bisai ah
5) Bini - manasaja tah u tuu, getau saja me
6) Date set
7) Rombongan datang ke rumah keluarga bini2 (set tarikh nikah kawin sanding bepacar lalalal)
8) Parents bah setuju, 10k hantaran!
9) Sudah kenal luar dalam sama seluar dalam.

Yang sepatutnya belaku ialah

1) Inda kenal (no sms, no msn, no fb, no NOTHING, tau nama saja)
2) Lelaki - tedangar ada bini2 baik/beriman/jaga aurat/famili terjaga di sebuah kampung
3) Runding dengan famili, kan merisik
4) Bapa - aiii, kenal ko bini2 ani kah?
5) Babu - au eh, karang inda ngam cemana?
6) Si anak - insha Allah, dimudahkan Allah
7) Si anak/rombongan runding dengan orang tengah - tentukan date jumpa (getau hajat alum lagi kawin ni yo)
8) Date set
9) Wakil/rombongan (inda payah satu bus datang kan getau hajat)
10)Famili bini2 - cakap bah sebelum atu mesti adakan sessi taaruf daulu
11)haahhh taaruf? - Wakil rombongan
12)Famili bini2 - Taaruf yakni suaikenal untuk mengetahui kekufu (sekepala) kah inda lelaki atau perempuan yang ingin dinikahi
13)Wakil rombongan - ohhh itu macam pun ada kaaaaa?
14)Set date untuk sessi taaruf
15)Taaruf diadakan di antara lelaki dan bini - tanya soalan, suka apa, cali inda cali alalalal
16)Tunggu jawapan dari pihak bini2/famili
17)Jawapan diterima - no/yes
18)Yes - tentukAn hari betunang then nikah then bagi makan orang ramai (walimatul urus)
19)No - sabar, cuba lagi lain kali
20)Tunang - masa untuk bekenalan/runding pasal program2 yang akan terjadi
21)Nikah - buleh sudah, inda payah tunggu 3 hari lagi
22)Bagi makan - sesuai kemampuan
23)Tidur
24)Berkenalan dengan isteri seumur hidup dan mencintai sepenuh hati.
25)Happy di dunia dan di akhirat insha Allah.

List di atas ani mungkin inda complete, i dont look at minor details ok. Liat nabi kawin cana, sahabat kawin cemana, contoh2 urang yang mengamalkan kehidupan islam secara syumul. Aku buat sesuai dengan keadaan disini insha Allah.

Minta maaf kamu kalau ku tersilap, terkasar, teroverdose dsb, aku hanyalah si Tapau yang ingin berjaya di dunia dan di akhirat and aku pun mau KAMU jadi urang yang berjaya jua pasal impossible is nothing when you really want it to happen. Kalau bulih SEMUA INDA KANA SEKSA, TARUS MASUK SYURGA...

Semoga mendapat isteri/suami yang solehah/soleh di dunia dan di akhirat

Love always,
Tapau

ps: kalau salah sila luruskan ayts, thanks boys/girls

1 ulasan:

white_chopper berkata...

Wah... siuk kali ah... I like this one, Tapau...

Aku pun dulu, berkenalan sama biniku masa ani, inda batah.. tapi kalaulah dpt ku putar masa atu, bagus jua Taaruf ani...

Dulu, 10 years back, aku kenal sama biniku pakai MIRC, then jumpa, then one month later, tunang, and 3 months later, nikah... Inda ku menyasal... Masa ani pun kami masih "berkenalan" antara satu sama lain... Happy happy happyyyy.... Di dunia and di akhirat, insha Allah...