31 Disember 2009

HEPINUYE

Assalamu'alaikum sahabat2 yang dikasihi Allah. Mudahan tane tergolong dalam golongan orang yang mengikut jalan nabi coz kalau bukan jalan nabi, jalan siapatah? si stewie? Siapakah stewie? Siapakah stibi wande dan siapakah sinchan?

Rasanya kan kamu, ketani ani sanang kan tipu baik ya uleh islam pada nama dan urang yang memang diajar banci arah agama islam atu sendiri sampai satu tahap dorang ucapkan urang islam ani extremist ataupun puak pelampau.

Kawan2, tani mesti ingat agama islam anitah yang satu2nya yang dapat menyelamatkan kamu daripada seksa Allah, di waktu malaikat yang kasar lagi menakutkan menghirit tani, masa atu tah tani terSENTAK! untuk kembali kepada Tuhan.

Banyak ayat2 qur'an yang memberitau urang2 yang menyesal ani, bek ya ia dalam kubur, masa ia kan kana cabut nyawa, di padang masyhar, di depan Allah, masa kan kana umbankan dalam neraka dan masa dalam neraka.

TAU KAMU!? Seburuk-buruk tempat kembali ialah neraka!!!?

Tani sangka jamban yang kondem dan gelap atu tempat yang tani banci tapi lebih teruk jamban yang inda beflush, lebih teruk neraka. OK, cani saja, banartah tani ani kana umban ke neraka..Apa kana jadi!? Berikut adalah perkara2 yang mungkin ani cakapkan!

AKU MENGAKU BAHAWA TUHAN ITU ADALAH ALLAH
AKU MENGAKU NABI MUHAMMAD ITU RASULULLAH
AKU MENGAKU ALLAH ITU ESA
AKU MENGAKU DENGAN KEKUASAAN ALLAH
AKU YAKIN ISLAM ATU AJARAN YANG LURUS
AKU YAKIN DENGAN SYURGA NERAKA (SAMBIL TANI MERAUNG!)
AKU REDHA DENGAN KETETAPAN ALLAH
AKU AKUI AKU TERTIPU DENGAN DUNIA
AKU AKUI AKU GILA BINI2/LAKI2
AKU AKUI AKU BUTA DARIPADA MELIAT KEBESARAN ILAHI
AKU AKUI AKU BISU NDA MAMPU MENAGUR ANAK/BINI DARIPADA BEJAUR MALAM
AKU AKUI AKU TULI, INDA MAU MENDANGAR PERINGATAN2 MU WAHAI TUHAN!

Tapi do we really think masa atu kana terima!? Dui maaa, jantah harap kamu.

It dont matter how how we beg,
It dont matter how much money we got,
It dont matter how many superstars we know,
What counts is whats in the heart (ah lame!)

BOOM!

Habis cerita. But yknow what guys, mana terlambat kan buat u turn. I mean u can still go back to your roots. Bukannya kamu gali tanah sampai kamu sampai ke negeri cina tapi maksud me, sadartah, buka tia mata atu bisai2, kalau kabur kai kacamata, kalau rasa sound ko, bek tah bawa becuci di RIPAS, and kalau rasanya kurang pandai (i know kasar jua ah), masih lagi buleh blajar. Yang penting niat lurus.

Eh, aku ani merepek pasal apa kamu tanya? Etah ni pasal taun baru ah, masih urang inda tau yang tahun masehi atu BUKAN TAHUN ISLAM dan bukan sepatutnya disambut uleh urang ISLAM. Negara ani MIB jua, berubah udah kah jadi MB (melayu boleh!) Kalautah sekiranya aku mampu membali sebuah pulau macam di bahamas atu, sudah setentunya aku akan membuatkan rakyatku (rakyatKU lagi tu..memandai aku ah hehe) pandai cakap arab sama calendarnya ikut tahun hijrah saja. PERIOD.

Satu bukti yang sangat kuat kalau mengikut calendar islam apanah? Kamu liat bulan, kalau FULLMOON, bukannya ada werewolf ataupun batman keluar trabang2 menyelamatkan dunia tapi atu tandanya pertengahan bulan. Liat kalau inda caya.

And kalau macam sekubit ganya bulan atu menandakan hujung bulan and so on. Its not my field astronomy and im not even a fan of astro apa lagi kan sibuk2 keluar tangah malam meliat bunga api belatupan.

Prasanku tsunami atu "turun" masa urang sambut krismas and kenapakan kalau Allah me"nurun"kan lagi perintah atu masa urang sambut tahun baru ani?

Kawan2, takuttah arah bala Allah, kalau turun atau meNIMPA, nada ya kan pilih kasih tu, kalau Allah perintahkan "BAH, hancurkan tia!

Pasal atu ku seru kamu yang membaca agar jantah tetipu dengan urang tradisi zaman jahiliyyah ani pasalnya dari dulu sampai ani, urang2 kafir yang banci arah islam, akan menyambut tahun baru dengan meriah lagi.

Mikin ramai urang islam keluar sama2 menyambut hal2 bukan berkaitan dengan agama ISLAM, LEBIH KUATLAH LETUPAN YANG aKAN MEMECAH KESUNYIAN LANGIT DUNIA dan disebabkan letupan yang dibuat atu, maka, bersedialah untuk menemui kehancuran.

Tetapkanlah kami dalam jalanMu ya Allah dan berikanlah hamba2Mu ini hidayah yang berterusan sehingga kami berjumpa denganMu..

Agungkanlah Allah dimana jua kamu berada!
Tapau

Tiada ulasan: