08 Januari 2010

Laknat

Segala puji pujian bagi Allah, Tuhan seru sekalian alam. Tani bersyukur masih dapat2 sama lagi menjalani kehidupan di dunia yang perumpaannya lebih teruk daripada bangkai kambing sampai sahabat pun inda mau membali sipun ia free.

Rahmat dan keselamatan kepada nabi yang tani rindui, para sahabat2 yang jadi urang penolong agama Allah, orang2 selepas sahabat iaitu tabi'in dan orang2 yang selepas atu.

Tani naik saksi bahawa Tiada Ilah melainkan Allah dan nabi muhammad itu persuruh dan hambaNya.

Urang yang dbagi hidayah uleh Allah inda dapat disasatkan ataupun dipesongkan uleh mana2 kuasa dan urang yang sasat inda akan dapat hidayah kalau Allah inda izin. Beruntunglah urang yang menjalani kehidupannya secara islam menyeluruh dan amat rugilah urang yang hidup islam part time ataupun makan gaji buta.

Maha suci Allah, yang berdiri dengan sendiri yang mentadbir semesta alam dan segala sesuatu berzikir kepadaNya dengan cara yang manusia inda ketahui. Tani sucikan Allah daripada makar yang dipelopori uleh urang2 kuffar dan tani bersihkan diri tani daripada segala macam bid'ah pasal segala perkara yang ditambah atu akan ditolak dan its consequence can only bring harm to us all.

Selepas membuat penyelidikan mengenai laknat, terlalu banyak website yang bercerita pasal laknat ani jadi aku inda mau copy cut saja tapi aku insha Allah akan coba untuk menyampaikan sebaik mungkin kerana Allah tidak membebani seseorang melainkan mengikut kadar kemampuannya sama Allah inda sekali-kali menganiaya hamba2Nya tapi tani sendiri yang cari pasal!

Laknat ani kalau tani kan liat dua kali, makna terkutuk. Simple? Kalau siapa pernah baca kisah iblis inda mau tunduk, dari sana tani dapat pengajaran awal yang iblis atu tah yang pertama kali kana kutuk uleh Allah..

What happened kan? Well, to cut story short iblis na mau tunduk (tanda hormat) arah bapak segala bapak iaitu nabi adam 'alaihi salam. Kata iblis "napa plang aku kan tunduk arahnya, kan aku ani api ia dari tanah, inda buleh! inda ku MAU!"

Ahirnya, Allah murka arahnya sampai ia kana buang dari syurga dan akan menerima seksa yang amat pedih di neraka kelak. Then iblis ok Tuhanku, kalau cematu bagi ku tangguh daripada seksa atu, akan ku hasut, runding, hancurkan! ramaikan, bisikkan, rayu, pujuk semua manusia! untuk masuk ke neraka bersama aku!

Atu janji iblis..

Selepas atu banarr, berapa ramai umat yang dihancurkan kerana menDUSTAkan nabi2 dorang, kaum tsamud, 'aad, kaum luth, kaum saba', firaun dan banyak kaum2 yang dihancurkan uleh Allah pasal dorang ani ingkar, inda peduli, who cares attitude, bongkak, sombong (eg0) dan etah yang sifat2 yang macam iblis..

Umat nabi PUN cematu jua, berapa ramai tani yang tertipu, termakan pujuk rayu, termakan yang haram, terlepas waktu solat, tertidur masa waktu suboh dan seterusnya.

I think the keyword here is DUSTA. Certain ppl meliat word atu bulat2 saja. Macam dorang sangka berdusta ani telling lies and thats that tapi its not that kawan2.

Mendustakan ani buleh diertikan dengan membelakangi ataupun inda mengikuti ataupun pajam mata atapun inda buat apa yang disuruh dan perkataan2 yang menghuraikan makna dusta.

Jadi cemana tu, urang yang mendustakan macam dorang tutop hati dorang daripada mendangar ayat2 Allah, masa azan pasang radio basar2. Kalau tidur hampir masjid, tani pasal lagu emo supaya kalau urang jemaah dimasjid, tani inda mendangar. Pasang dinding soundproof untuk jamming.

Bukankan itu satu pendustaan. We know its there but we're just not CONVINCE enough..Keyakinan ani sekajap saja. Liat mood, kalau Allah menimpakan tani sesuatu yang sedih, barutah MENGAKUI kebenaran, tapi kalau sebaliknya, "Apa ni Allah? sasak ku eh!"

Pernah cakap cematu? Jangan kawan2 walaupun macammana marah pun tani, tarik nafas panjang, talan, atau tinggalkan zon marah atu, biar redha dulu, then balik semula, runding bisai2. You know you can.

Bukan saja atu tapi urang2 yang menyembunyikan ayat2 Allah atau dorang tau sesuatu atu batil tapi inda luruskannya, biarkannya urang atu sasat, buat itu ini, inda kana peduli, ahirnya tani sendiri pun kana.

Aku ingin mengajak biskita semua untuk memerhatikan ayat dalam surah Ali 'imran ayat 61 yang berbunyi..

Dan sesiapa mendebat kamu mengenainya, setelah pengetahuan yang datang kepada kamu, maka katakanlah,

"Marilah, hendaklah kita menyeru anak-anak kami dan anak-anak kamu, dan isteri-isteri kami dan isteri-isteri kamu, dan diri-diri kami dan diri-diri kamu, kemudian hendaklah kita memohon dengan rendah hati dan meletakkan laknat Allah ke atas orang-orang yang berdusta."

Ouch, siapa berani? Yakin kamu kamu lurus kalau in fact kamu sebenarnya terpesong? Pernah terjadi di kawasan asian di mana, urang atu kan buat macam di atas, takut kali yang melawan atu ah. Ahirnya settle.

Kepada yang masih lagi bergelimang dengan maksiat (i doubt dorang baca plang ni, tapi mana tau kan), mungkin aku pun kana jua, aku menyeru agar aku & kamu bertaubat kepada Allah pasalnya kalau inda kehancuran dan kesudahan yang dahsyat akan menimpa tani. Inda kamu sayangkan Allah, diri kamu?

Rela kamu jadi hamba kepada dunia ani, hamba kepada nafsu, hamba kepada wanita, hamba kepada anjing, hamba kepada bermacam-macam tipu daya syaitan? Baliktah for you will be safe insha Allah.

To add-on, urang munafik pun kan timpakan laknat Allah, kalau cakap dusta, kalau diamanahkan ia khianat dan kalau apa lagi satu ah, lupaku..fill us in syukran!

So what? Biasa tani dangar iblis lakantullah and so on sampai aku teringat satu kisah dimana urang2 yahudi bagi salam arah nabi tapi putarbelitkan eritnya jadi macam celaka bagimu..then aisah dangar then dibalasnya lebih teruk dari atu macam laknat ke atas kamu (urang yahudi tadi atu) dan keluarga mu kali..

Then nabi tagur, jan cematunya, balas sekadarnya.

Cemana kan tu ah. Tani wajib faham bahasa arab pasal, kalau inda tani inda akan selama-lamanya paham isi kandungan quran. Kalau kan baca lepas waktu suboh di masjid setiap hari, kan meluruskan tajweed, inda jua dapat pasalnya, yang penting ialah tani faham apa yang ingin diberitakan dalam AL quran al kareem.

Jadi teruk kalau urang kana laknat Allah ani, bukan saja dihancurkan macam kaum2 dulu tapi hidup manyak susah. Hati berserabut, jiwa kosong, kapih selalu, rahmat inda turun, hidup inda berkat, kana attack binatang buas. Ey??

Apa hal? Ingat cerita sahabat ataupun tabi'in (S/T). Dorang ani masa waktu perang, sekali udah urang semua tidur, senyap2 yang keluar untuk solat malam..masya Allah. Then masuk ya ke hutan. Somehow masa atu ada kawannya teliat, so ia pun ikutkan. Sahabat atau tabi'in ani pun masuk ke hutan then started praying.

THEN, urang mengintip ani meliat yang solat dalam hutan ani, then suddenly, ada singa BASAR datang menghampiri S/T, ia pun macam OH NOOO!? grenti kana ngap ni dalam hatinya (urang yang mengintip)

TAPI KAMU tau apa jadi?? Singa basar atu duduk siring hamba Allah yang rasanya kan menapuk amalannya agar urang lain inda meliat amalannya..macam masha Allah. Special banget.

Special kan urang kana bagi rahmat Allah. Dorang ani protected, selalu di bawah pengawasan Allah, Allah mendangar kalau dorang minta, Allah kesiankan dorang ani walaupun hidup dorang serba kekurangan tapi di mata Allah dorang ani tah yang [dicukupkan ole Allah (An najm 48)]

Oh ya, lawan laknat ani rahmat Allah. Kalau tani menyabut word rahmat ani pun lembut rasanya, cool it has that special flavor. cuba sebut, mudahan tani tergolong urang yang mendapat rahmat Allah ameen ya rabb. Tapi word laknat ani macam gah! apa ni! argh! Paning! Inda terteram dan sebagainya.

Kutukkan ataupun laknat Allah ani teruk seteruk-teruknya macam ahirnya, urang yang dilaknat ani bukan saja di dunia ia inda happy, di kubur kana remukkan tulang2nya tapi di akhirat, kana umbankan dalam neraka, atutah seksa yang inda berkesudahan.

Jadi now, apa kamu mau? Mau laknat Allah ataulah rahmat Allah? Mana tia urang yang memvote ah, email me so that we can start as soon as possible! Mana tau ada yang lebih terer dalam bidang ugama daripada hamba ani.

Ku ahiri dengan membawa kamu satu ayat quran surah Ar Ra'd ayat 25 yang bermaksud:

Dan orang-orang yang memecahkan perjanjian setelah diikatkan dengan teguh, dan yang memutuskan apa yang Allah memerintahkan untuk dihubungkan, dan yang membuat kerosakan di bumi - bagi mereka adalah laknat, dan bagi mereka, tempat kediaman yang buruk.

Khas untuk yang bertanya, yang membaca dan yang menulis.

Semoga Allah menjauhkan tani daripada laknatNya dan semoga tani didekatkan dengan rahmatNya ameen

Love
Tapau

ps: jadi cemana kedudukan bini2 yang mengalis matanya dan suaminya yang membiarkan bininya bealis dan orang yang menyokong perbuatan tersebut?

Tiada ulasan: