09 November 2009

Boy, you're cute!

Apa yg ada dilangit dan di bumi memuji Allah dengan cara yang Allah ilhamkan. Katak membunyikan satu bunyi yang mungkin saja bertasbih memuji kebesaran Allah. Burung2 yg berkicauan dipagi hari mungkin saja burungs itu berterima kaseh kpd Allah di atas rejeki yg di baginya dan singa yang mengAUM dalam zoo mungkin membuat cematu pasal binatang yg ditakuti oleh manusia ani gerun dan takut mendengar hembatan2 yg menimpa arah manusia2 yg ingkar kpd Allah masa ia hidup..tani mengharapkn pabila waktu kite tiba, kita mengharapkan agar hari kebangkitan disegerakn pasal tani mau menikmati juadah yg Allah sudah janjikan. Berlainan halnya urang yg bakal diumbankn ke dalam api yg membkr roh yg KUFUR kepada Allah!! Semua dengan izin Allah..

Aku harap kamu semua sehat dan masih ada iman di dada walaupun sedikit. At least ADA. Kamu tau apa akan jadi kalau urang nada IMAN, dorang akan membuat sesuka hati tanpa malu. Nya nabi Muhammad, "kalau kamu nada malu lagi, berbuatlah sesukamu!". Padih padih. Pasal apa?

Pasal liat berapa ramai urang melayu sudah macam nada malu, expose badan dorang yang montel2 arah lelaki anjabi, kana pigang, kana "caress", kana belai or whatever. Sampai tahap, kebanyakan bini2 akhir zaman ani MELACUR diri dorang terutama sekali di negara2 yang ugama islam bukan agama rasmi dorang. Bukan saja di Belgium tapi negara2 kawasan asian pun ada red light district yang di mana hasil usaha pelacuran atu dijadikan sebagai hasil NEGARA yang tertinggi.

Face it, website yang paling kaya ialah website2 yang meliatkan gambar2 yang urang nada baju dan seluar. Even banks pun kalah kali pasal kalau iman urang atu nipis, hasilnya ialah type keywords2 yang lucah2 sampai temasuk ke website ani HOPING ada tejumpa apa yang nafsu mereka kehendaki.

Tapi syukur kepada Tuhan kerana aku masih lagi diberi kekuatan and aku harap kamu pun dibagi kekuatan untuk menjaga anggota badan kamu daripada terjerumus ke dalam lembah kehinaan. Tetapkanlah kami dalam iman ya Allah..Doa hanyalah bagi orang mukmin.

Ok, perhati sekeliling berapa ramai urang melayu sekarang sudah inda malu lagi sampai tahap parentsnya berbangga kalau anaknya bini2 atu pandai "bergaya" and up-to-date dengan trend2 masa kini. Hairan kan, kalau dulu2, kan membuat maksiat ani mesti urang betapuk-tapuk.

Ada urang buat dalam jamban, ada urang buat belakang pokok pisang, ada urang buat dalam tangki ubd, ada urang buat dalam library, ada urang makeout di pantai tangah malam, ada urang buat dalam bilik while parentsnya tidur nyenyak, ada urang buat atas kubur dan banyak lagi. Tapi lain udah masa ani.

Kalau urang couple2 atu, kalau ia kan gatal, pigang2 yang udah dapan2 urang sipun tah dapan keluarganya sendiri, cubit2, kelitik2, or whatever, kalau dalam panggung atu, brapa ramai tu urang bermaksiat, macamtah ALLAH ATU BUTA!

Apa dah jadi dengan negara islam yang berkonsepkan melayu islam beraja? Macam rasanya kebanyakan kehidupan urang melayu lebih kepada motto MUSIC IS MY LIFE. So apasaja yang buatnya mesti ada music, cara pakainya mesti ada sangkut paut dengan apa yang ia liat yakni ahli musik yang nyanyi pasal cintan cintun sama pasal kan jadi gangster atau how to lay a smack on someone or kan score dengan someone.

Aku pun inda tau cemana lagi. Tapi I think cara yang berkesan ialah dengan inda mensupport benda2 cemani. Perkataan yang paling sesuai dalam hal ani ialah BOYCOTT! Banyak urang boycott tapi inda tau napa ia boikot.

Aku explen sikit apa fungsi boikot ani. Boikot ialah cara untuk membuat pembuat sesuatu barang, perbadanan, negara and even manusia sendiri atu "jatuh" ataupun lingkup. Putus source of revenue. Kamu tau nabi sendiri pernah kana boikot macam perjanjian hudaibiyah. Sahabat pun pernah kana boikot pasal inda ikut berperang. Bagiku sendiri, boikot ialah perkataan yang sangat luas brabiss.

Ani bukan dari buku tapi dari apa yang ku perhatikan. Boikot ada dua. Satu tani boikot barang2 buatan orang kafir yang tarang2 memusuhi islam dan KEDUA, memboikot ORANG yang memusuhi Allah dan rasulNya.

Tapi kalau kan diliat dari perspektif lain, banarnya tani ani kadang2 memboikot urang islam sendiri kerana perbuatan dorang. Contoh tah tani ada kawan, ia ani islam tapi ulah macam setan. Apakah tani patut lari daripadanya ataupun tani hangout masih dengan ia?

Kalau aku yang DAHULU, tarus ku boikot and hindari kawan tadi atu tapi kalau masa ani, masih ku berkawan dengan ia pasalnya tugas tani sebagai hamba Allah masih tetap berlangsung and tani takut tani kana tuntut kalau tani elak daripada menyampaikan apa yang sepatutnya. Yang lebih utama ialah untuk mengabungkan diri dengan masyarakat yang jahiliyah daripada mengelak. TAPI mesti mantap udah karang CAIR.

Kalau tani liat nabi Muhammad yang tani rindui, pernah nabi berUZLAH buat beberapa ketika tapi lapas atu Allah perintahkan baginda untuk pegi masuk masyarakatnya untuk mendakwah dorang agar dorang KENAL siapa ALLAH, siapa Tuhan yang sebenar..

Jadinya, I guess for now, apa yang perlu tani buat ialah tani elak daripada membali barang2 yang dibuat ataupun yang disponsor ataupun yang tarang2 nyata yang dorang ani banar2 membuat bisnes untuk tujuan agar urang islam atu hancur. Dorang belikan pistol, nuclear, asid, tanks and bombs untuk membuat hidup urang islam yang sudah tah hidup merempat lebih merana.

Bukan plang saja atu, kalau kamu pernah dangar hadis nabi yang diriwayatkan uleh Abu Daud dan Termizi, daripada Abu Said Al Khudri ia mendengar Rasulullah bersabda,

"Janganlah kamu berkawan melainkan dengan orang MUKMIN dan janganlah kamu makan makanan melainkan orang yang bertaqwa (makanan)".

Interesting kan hadis ani, cemana Nabi memerintahkan tani untuk berkawan dengan urang2 yang bertaqwa dan bukannya urang kafir pasal dalam hadis lain, nabi jua cakap pasal kalau kamu kan meliat agama seseorang atu, liatkan agama KAWANnya. Ani sahih, liat saja sekeliling tani, banyak kali ah kalau satu group atu kalau salah seorang kawannya besigup, semua tu besigup.

Macam rasanya kalau kan makan direstoran cina, au au walaupun HALAL and banyak urang betupi aji makan dsana, lebih baik tani elak pasal setiap daging yang tumbuh daripada makanan yang haram, maka, NERAKA lebih berhak baginya.

Bukannya apa yaw, tani mau seboleh-bolehnya, tukang masak tani atu ialah orang yang bertaqwa, yang menjaga solatnya, yang mejaga kebersihannya, kuku inda panjang, inda betaei, (and bukan saja pakai topi putih yang panjang atu) tapi inda besigup.

Kalau tani tau efeknya makan makanan yang dibuat uleh urang bertaqwa ani, AKU YAKIN, masalah social di dunia ani akan kurang pasal semua urang ada iman and dorang malu kepada Allah dan TAKUT kalau2, apa yang dorang makan atu datang dari sumber yang inda halal. PErsoanalannya sekarang ialah when was the last we thought of buying produk2 buatan orang yang bertaqwa? When was the last time we bought produk2 orang bukan islam walaupun ada CAP HALAL?

Semoga bermanfa'at bagi diriku (udah ku baca lagi sekali) dan kepada abiskita semua.

Kenalilah nama2 Allah yang terindah!
Love
Tapau

Tiada ulasan: