30 Januari 2009

Pembuka Kata

Assalamu'alaikum kepada yang baru pernah masuk ke laman webku yang baru ani dan ku ucapkan syabas kerana meneruskan perjuangan.

Pembuka kata ani sebenarnya untuk membisaikan lagi blog ani. Macam buku2 sama movie2, mesti jua ada intro dulukan? inda kan tarus2 melumpat, karang lamas. Anyway, kenapaku inda semana-mana kan buat blog bertitle kotauapa ani?

Sebenarnya aku pun inda tau kenapa ku buat blog ani tapi ku rasa aku tau ganya inda ku dapat describe-in-words. Yang kamu mesti paham ialah niat ku untuk membuat blog ani bukan untuk cakap yang lucah ataupun kan mengucapkan mana-mana pihak. Blog ani khas ditujukan kepada yang mau membaca apa yang ku fikirkan sehari-hari.

Kadang2 aku fikirkan macammana kan ku masuk ke dalam utak kamu semua. Pasal tani ani banarnya, mau inda mau minat membaca bah, ganya kadang2 disebabkan faktor2 luaran dan dalaman, malas tia ketani, inda ja?

Sebagai Contoh kalau tani ada kawan yang besigup, tani pun lambat laun besigup. Kalau tani ada kawan yang suka main judi, tani pun ikut taya jua tu bah. The point is, tani ani selalu ikut apa yang kawan tani buat and ada pernah kamu dangar kah pasal hadis nabi atu yang antara lain berbunyi....mmm, inda tia ku ingat..susah ler

Yang penting hadis atu bermaksud kalau tani kan liat tingkah laku seseorang liat arah kawannya. Pasal kawan ani kadang2 ada yang baik and ada yang buruk. Kamu kamu perasan, aku sudah cakap pasal hadis pasal aku ani sangat gemar kepada baca tapi bukan plang tahap bookworm atu. Jaupalis

Masani aku sebenarnya blajar di sebuah universiti yang inda dapat ku getau disini, bukan plang ku takut aku buat salah pasal aku ani suka lowprofile. dari damit sudah bapaku ngajar cemana untuk inda menjadi urang yang femes. Kalau ku kana suruh femes, inda jua ku mau pasal, karang di mana mana ku bejalan, apa saja yang ku buat kana tagur..inda kan susah tu karang.

Jadi, apa yang ku tulis dalam blog ani kadang2 berunsurkan apa yang ku dangar, yang ku rasai sendiri dan apa yang ku nampak dan apa yang ku baca. Cara ku menulis barangkali lain daripada yang lain, kira one in a million kali, inda plang ku tau ah.. ganya yang ku liat dluar atu, bloggers selalu cakap macam di bawah ani:

So, I wake at 7am this morning and had breakfast at tiffany's. I had a weird dream last night that I almost peed myself all over. The weather isn't so bright today and i feel soooooo blue..Awww, i love my boyfirend, he's so perfect for me..

Aku insya Allah inda kan cakap pasal diriku ataupun keluarga dan saudara2ku, kalau ada tagurku saja pasal biasalah aku ani manusia biasa saja macam kamu jua, ganya aku memandang jauh ke hadapan. Bah, barangkali atu saja yang dapat ku sampai buat masa sekarang. aku mengupdate blog ku tiap kali ku ada masa, mungkin 3 kali sehari, mungkin seminggu sekali dan mungkin jua sebulan sekali tapi kalau inda beupdate langsung atu mungkin aku sudah nada lagi.

Harapanku. Ku harap yang membaca atu dapat memberikan sedikit insight cemana ku fikir, bukan plang maksudnya, masuk ke otak ku, aku mau urang merasa dan berfikir apa yang cuba ku sampai and semoga content dalam ani dapat dimanfa'atkan sehingga ke akhir zaman, insya Allah. That's all for now.

Wassalam

Tapau

Tiada ulasan: